Supraaglomerarea invocată a claselor poate ascunde o nouă rundă de închideri de școli

 Supraaglomerarea invocată a claselor poate ascunde o nouă rundă de închideri de școli

 

 

Andrei Pavaloi, șef adjunct al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport Chișinău, a reacționat la intenția Ministerului Educației și Cercetării de a transmite Primăriei două clădiri ale unor foste instituții de învățămînt, menționînd că pînă în prezent nu a existat nicio discuție oficială între cele două instituții. El subliniază că tema supraaglomerării școlare este invocată într-un context în care nu există reglementări clare privind limitele admisibile ale efectivelor din clase. „La ziua de astăzi, nu există un act normativ care ar prevedea numărul minim sau maxim de copii într-o clasă, lucru care ar trebui să-l facă Ministerul Educației.

Nu avem un act normativ în ceea ce privește stabilirea unui număr de elevi într-o instituție educațională”, susține el. Potrivit lui, presiunea asupra școlilor din capitală este influențată de închiderea instituțiilor educaționale din raioane, fenomen care ar putea continua odată cu modificarea Codului Educației.

„Fluxul de copii din țară spre Chișinău este un rezultat al închiderii școlilor. Mă tem că subiectul anunțat de Minister nu este decît o paravană pentru a ascunde un nou val de închidere a școlilor”, subliniază șeful adjunct al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport Chișinău. În privința celor două imobile propuse spre transmitere, el spune că municipalitatea nu a primit nicio adresare oficială și că discuțiile lansate public nu sînt însoțite de pași administrativi concreți. Potrivit lui, clădirea fostului Liceu de Arte „Igor Vieru” este împărțită în spații de învățare și un cămin, fiind necesară reproiectarea completă a acesteia înainte de a putea fi utilizată.

„Clădirea fostului Liceu de Arte „Igor Vieru” cu siguranță urmează să fie reproiectată în totalitate și reorganizată ca spațiu de învățare, dacă o vor transmite către Primărie. Al doilea imobil se află în zonă Port Mall, în care practic nu avem nevoie de spații educaționale, fiindcă sunt suficiente în acea zonă ”, a spus funcționarul. El susține că dezvoltarea rețelei școlare din Chișinău continuă conform planului început în 2020, care prevede deschiderea de noi spații educaționale și modernizarea celor existente. În final, funcționarul lansează în adresa MInisterului Educației un apel la cooperare instituțională. „Dacă vreți să faceți lucruri bune pentru elevii noștri, haideți să ne așezăm la o masă și să discutăm unde este necesar să investim bani pentru a crea condiții”, a conchis el.

Vă reamintim că recent Ministerul Educației a propus modificări la Codul Educației, potrivit cărora în țară urmează să fie reorganizare 73 de școli cu un număr redus de elevi.

Comentarii
 
Nume
 
 
Mesaj
 
 
Introduceți codul
CAPTCHA Image
refresh
 
   

<